Перехід на тарифи, диференційовані за періодами часу (зонний облік електроенергії)

Хочете заощаджувати на електроенергії, не зменшуючи її споживання? Це можливо завдяки електронним багатотарифним лічильникам. Перехід на диференційовані (зонні) тарифи — це ваш реальний крок до розумного споживання та суттєвої економії на рахунках за електроенергію. Ідея проста — електроенергія, спожита вночі, коштує значно дешевше. Використовуючи потужні електроприлади вночі, ви можете сплачувати за електроенергію на 50% менше.

Що таке зонний облік електроенергії та як він працює?

Це система обліку, у якій вартість електроенергії залежить від часу доби. Для побутових споживачів (населення) доступні такі варіанти:

  • Двозонний облік:

    • ніч (з 23:00 до 07:00) — вартість електроенергії становить 50% від повного тарифу (коефіцієнт 0,5);
    • день (з 07:00 до 23:00) — діє повний тариф.
  • Тризонний облік:
    • ніч (з 23:00 до 07:00) — вартість становить 40% від повного тарифу (коефіцієнт 0,4);
    • напівпіковий період (з 07:00 до 08:00, з 11:00 до 20:00, з 22:00 до 23:00) – діє повний тариф;
    • піковий період (з 08:00 до 11:00 та з 20:00 до 22:00) – вартість становить 150% від повного тарифу (коефіцієнт 1,5).

В нічний період  ви не тільки економити власні кошти, а й зменшуєте навантаження на енергосистему України.

Яка орієнтовна вартість лічильника (приладу обліку) та послуг з заміни, пломбування?

Тип приладу обліку та марка

Вартість приладу обліку, грн

Вартість параметризації, грн

Вартість заміни приладу обліку, грн

Пломбування

Загальна вартість послуг*, грн

1-фазний тарифний NIK
2100 АР6Т.
2000.МС.11

1 440,00

первинна для побутового споживача безкоштовно,
924 грн

660,00

732,00

1392,00

3-фазний тарифний NIK
2300
АР6Т.2000.
МС.11

3 150,00

первинна для побутового споживача безкоштовно,
924 грн

1 452,00

1 680,00

3132,00

* - без вартості лічильника.

Як перейти на зонний тариф?

Для переходу на зонний облік потрібно придбати багатотарифний лічильник, налаштований на роботу за обраними зонами. Зробити це можна двома способами:

Спосіб 1. Придбати налаштований лічильник у Центрі обслуговування клієнтів (ЦОК), відповідному РЕМ.

  1. Звернутися у Центр обслуговування клієнтів/РЕМ за місцем проживання.

  2. Придбати електронний багатотарифний лічильник обліку та одразу замовити його встановлення/заміну.

Важливо: лічильник, куплений безпосередньо у ЦОК/РЕМ вже буде параметризований.

Спосіб 2. Купити лічильник в спеціалізованому магазині.

  1. Електронний багатотарифний лічильник можна купити у будь-якому спеціалізованому магазині, але обов’язково потрібно переконайтеся, що модель сертифікована в Україні та відповідає нормативним вимогам.

  2. Звернутися до Центру обслуговування клієнтів/РЕМ з новим лічильником (у коробці та з паспортом) для проведення параметризації.

Перша параметризація для побутового споживача безкоштовна, у подальшому, при зміні тарифних зон, послуга буде сплачуватися згідно з калькуляцією.

Параметризуючи (програмуючи) лічильник, фахівці встановлюють точний час, налаштовують тарифні зони та інші технічні параметри, необхідні для коректної роботи лічильника, та оформляють акт параметризації. 

Завершальний крок – замовлення послуги з заміни/встановлення лічильника

  1. Якщо цю послугу споживач не замовив одразу, при купівлі лічильника в Центрі обслуговування клієнтів/РЕМ, то потрібно звернутися до Центру обслуговування клієнтів/РЕМ та подати заяву на заміну/встановлення нового лічильника. Із собою потрібно мати  договір споживача про надання послуг з розподілу або документи, які підтверджують право власності на оселю.

  2. Заміна засобу обліку виконується РЕМ після оплати споживачем вартості виконання робіт. Після цього РЕМ здійснює пломбування засобу обліку, складаються акти збереження пломб, позачергової технічної перевірки та акт заміни засобу обліку.

  3. В договір про надання послуг з розподілу електричної енергії та паспорт точки комерційного обліку вносяться відповідні зміни.

Якщо в оселі споживача вже встановлено електронний лічильник з можливістю дистанційної передачі даних, то необхідно звернутися в Центр обслуговування клієнтів/РЕМ та очікувати на дистанційне налаштування.

Наверх