Система управління Хмельницькобленерго, крок за кроком

Нагадаю, що в лютому місяці цього року Товариство успішно пройшло ресертифікаційний аудит на відповідність системи управління АТ «Хмельницькобленрего» вимогам міжнародного стандарту ISO 9001:2015 «Системи управління якістю» і сертифікаційні аудити на відповідність вимогам міжнародних стандартів ISO 14001:2015 «Системи екологічного управління» і OHSAS 18001:2007 «Системи управління гігієною та безпекою праці».

Варто наголосити на тому, що сертифікував систему менеджменту якості відомий німецький сертифікаційним орган DQS Group за участі аудиторів міжгалузевого центру якості «Прирост». Наразі DQS Group має 80-т офісів у цілому світі і видав більше 57 000 сертифікатів у 130 країнах. Також DQS Group є членом міжнародної мережі сертифікації IQnet, що гарантує визнання сертифікату на систему менеджменту Хмельницькобленерго у всьому світі. Звичайно отримання сертифікатів не є самоціллю Товариства, але він свідчить про високий рівень впровадженої системи управління, яка була оцінена фахівцями міжнародного ґатунку. Це гарантує споживачу, що процеси Хмельницькобленерго виконуються в контрольованих і відтворюваних умовах і це дозволяє забезпечити належний рівень надаваних послуг.  

Фахівці Хмельницькобленерго провели великий об’єм робіт з питань удосконалення процесів з питань якості, екології та охорони праці. Вже 12-ть років поспіль фахівці Відділу управління якістю постійно впроваджують новітні принципи менеджменту в процесах Товариства. Ці принципи базуються на вимогах міжнародних стандартів серії ISO 9000 з питань якісного менеджменту, тобто найбільш раціонального управління процесами, направлених на досягнення конкретних вимірних результатів роботи. В Товаристві постійно розробляється нові методики, регламенти, технологічні карти, які встановлюють нові стандарти виконання процесів, включають в себе найкращі практики досягнення результатів.

Важливим елементом удосконалення процесів є практичне впровадження вимог міжнародного cтандарту ISO 31000 «Управління ризиками». Фахівцями відділу управління якістю було розроблено, наприклад, методику «Управління ризиками», яка дозволяє керівникам і провідним фахівцям Хмельницькобленерго безпосередньо використовувати її в роботі з метою визначення ризиків і розробки практичних заходів запобігання їх. В даний час розпочато проект з визначення ризиків у процесах підрозділів товариства. Фахівці структурних підрозділів разом з працівниками відділу управління якістю проводять визначення ризиків, розробляють «Реєстр ризиків», «Карти ризиків», в які заносять детальну інформацію про вид , джерело, причину і наслідок ризиків і головне про способи реагування на ризик і послідовні заходи керування ним.

Звичайно компанія яка розвивається не зосереджується тільки на ризиках. В рамках цього проекту проводиться визначення можливостей для розвитку процесів підрозділів Товариства. Встановлюються пріоритетні напрямки і розробляються конкретні заходи, які направлені на їх впровадження. Фактично фахівці відділу управління якістю - це консультанти з питань управління, перевагами яких є детальне знання процесів Товариства і в той же час забезпечується сторонній погляд на процес, що дає можливість побачити і запропонувати удосконалення для нього.

Також цікаво розглянути висновки, які надали аудитори DQS у звіті про аудит системи управління «Хмельницькоблнерего», що містить детальну інформацію про результати аудиту, в тому числі сильні і слабкі сторони, а також можливості для поліпшень.

Зокрема аудитори відзначили як головні позитивні зміни та сталу гарну практику в системі управління товариства наступне:  

  • ідентифіковані зацікавлені сторони та їх очікування: споживачі, акціонери, регулюючі органи, працівники Товариства, постачальники і партнери, громадські організації та місцеві громади;
  • вище керівництво в особі в.о. генерального директора АТ “Хмельницькобленерго” та директорів дирекцій, під час аудиту демонстрували та підтверджували лідерство та свої зобов'язання шляхом прийняття на себе відповідальності щодо результативності системи якості;
  • у всіх структурних підрозділах Товариства, які підлягали аудиту відповідно до узгодженого плану, перевірено взаємодію процесів системи управління, входи та виходи процесів, механізми моніторингу процесів, визначені ризики на рівні процесів, адекватність показників результативності процесів;
  • для кожного із встановлених процесів визначені ресурси та відповідальні, відслідковується результативність процесів, для яких встановлені критерії результативності (КРІ), що із встановленою періодичністю підлягають моніторингу;
  • в Товаристві визначено стратегію інвестиційного розвитку на період до 2019 р. на підставі технічного стану і характеристик електричних мереж, яка спрямована на забезпечення якісною електроенергією споживачів, покращення технічного стану електричних мереж та вдосконалення обліку електричної енергії з метою зниження технологічних і комерційних втрат електричної енергії, дана стратегія спрямована на подальшу автоматизацію управління об'єктами електричних мереж, забезпечення їх необхідними каналами зв'язку для потреб оперативно-диспетчерського і виробничо-господарського управління;
  • протоколом Координаційної Ради №11 від 10.02.2017 р. затверджено «Кодекс корпоративної етики АТ «Хмельницькобленерго» для працівників Товариства, де визначені основні цінності, вимоги до професійної діяльності, культури виробництва ділових та особистих стосунків в колективі;
  • керівництво АТ “Хмельницькобленерго” забезпечує безперервний зв'язок із замовниками послуг шляхом їх інформування за допомогою розміщення інформації на сайті Товариства, в інформаційних сюжетах обласних телекомпаній, енергетичних виставках, форумах та нарадах;
  • з метою надання населенню області консультацій у вирішенні різного роду питань щодо енергопостачання, для підвищення рівня культури взаємовідносин й обслуговування споживачів у складі АТ „Хмельницькобленерго” функціонує інформаційно - консультаційний центр, фахівці якого безкоштовно надають інформацію та консультації з питань щодо якості, умов і режимів споживання електричної енергії, послуг пов'язаних з її постачанням, тарифів, пільг, розрахунків за спожиту електроенергію;
  • під час аудиту отримано докази наявності, достатності, адекватності та доступності організаційних знань (інтелектуальна власність, робоча документація, технологічні параметри, послідовність процесів, тощо) в межах Товариства та їх застосування для виконання процесів, досягнення відповідності продукції нормативним документам та вимогам замовника;
  • щорічно на базі навчально-курсового комбінату АТ “Хмельницькобленерго” відбуваються планові навчання директорів відокремлених структурних підрозділів Товариства з питань охорони праці, цивільного захисту, пожежної безпеки та екології.

Також аудитори зазначили можливі області удосконалення процесів Товариства, а саме:

  • розширити перелік небезпек у наявних «Картках ідентифікації небезпек та оцінки ризиків» працівників цеху централізованого ремонту департаменту високовольтних електричних мереж, служб механізації і транспорту Товариства;
  • актуалізувати «Інструкцію поводження з відпрацьованими люмінесцентними лампами»;
  • переглянути і розширити перелік ризиків і можливостей окремих підрозділів товариства, зокрема Служби перспективного розвитку та видачі технічних умов;
  • візуалізувати заходи щодо збереження ресурсів, а саме розміщення плакатів: «Вимикайте світло», «Вимикайте воду», «Двохсторонній друк»;
  • переглянути документ «Технічне завдання на закупівлю матеріалів та виконання робіт» на предмет включення вимоги щодо екологічності матеріалів, які закуповуються;
  • моніторинг рівня задоволеності споживачів послуг доповнити аналізом схвальних відгуків, які протоколюються в книгах відгуків та пропозицій РЕМ;
  • розробити заходи для призупинення відтоку кваліфікованих кадрів у Товаристві.

З метою впровадження рекомендованих заходів, в Товаристві було розроблено наказ  № 176 від 20.02.2018 р. «Про впровадження рекомендацій». В наказі чітко визначено перелік необхідних дій і відповідальних за їх виконання, які дозволять впровадити рекомендації з метою покращення процесів АТ «Хмельницькобленерго».

З огляду на вищевикладену інформацію можна констатувати - система управління Товариства продовжує вдосконалюватись і розвиватись, а отже покращуються процеси надання послуг споживачам з передачі та постачання електричної енергії.

Герасимчук Валерій Миколайович,
начальник відділу управлінян якістю

Наверх