Ще один крок до світового рівня

На початку березня 2012 року ПАТ «Хмельницькобленерго» отримало сертифікат, який засвідчує, що наше Товариство впровадило та використовує систему управління якістю у сфері надання послуг з передачі та постачання електричної енергії. Реєстраційний номер сертифікату 433985 QM08 від 16 лютого, виданий німецьким сертифікаційним органом DQS GmbH. Він є дійсним до 15 лютого 2015 року. Водночас, було отримано аналогічний сертифікат в мережі IQNet, яка нараховує більше двохсот членів в усьому світі і визнається усіма її членами.

Цій знаменній події передували ресертифікаційний аудит та оцінка існуючої в Товаристві Системи управління якістю на відповідність вимогам ISO 9001:2008 аудиторами ОС МЦЯ „ПРИРОСТ” з 31 січня по 3 лютого цього року. Під час перевірки не було зафіксовано жодної невідповідності в роботі системи управління якістю. Зовнішні аудитори ОС МЦЯ „ПРИРОСТ” дали високу оцінку роботі фахівців відділу управління якістю, які наполегливо працюють над удосконаленням системи управління.  Зокрема, система управління якістю спрямовує діяльність керівників товариства, підрозділів на виконання усіх функцій циклу PDCA: «плануй — виконуй (організовуй) — перевіряй (контролюй, аналізуй) — дій (корегуй)». Також система управління якістю є основою для впровадження моделі EFQM, яка розширює функціонування системи управління товариством та зобов’язує орієнтуватись не тільки на споживача, як головного інвестора товариства, але і на персонал, партнерів, акціонерів та на суспільство. 

Найсуттєвішим аспектом системи управління якістю є впровадження пропозицій про покращення та усунення виявлених невідповідностей, що дає можливість поліпшити діяльність товариства в цілому, вплинути на рівень задоволеності споживачів, на якість послуг, що надаються. Щоквартально відділом управління якістю аналізуються звіти підрозділів товариства про зафіксовані невідповідності та надані пропозиції щодо покращення. 

Протягом останніх років значно зросла довіра до системи управління якістю зі сторони персоналу товариства, оскільки простежується позитивна динаміка кількості зафіксованих невідповідностей та пропозицій щодо покращення.


 
Діаграма 1 - Динаміка фіксування невідповідностей, пропозицій протягом 2009-2011 років

Контроль та аналіз функціонування системи управління якістю проводяться на основі зовнішніх і внутрішніх аудитів у товаристві. Протягом 2011 року аудиторами системи управління якістю було проведено 85 внутрішніх аудитів, що складає        1056 людино/годин аудиту. В результаті проведення аудитів було виявлено низку невідповідностей. Динаміка виявлення невідповідностей по роках представлена на діаграмі 2.

Діаграма 2 - Динаміка виявлення невідповідностей при проведенні внутрішніх аудитів

Ще одним важливим напрямом роботи відділу є впровадження процесного менеджменту в товаристві. Нині в товаристві змодельовані 400 технологічних процесів. Розробляються графіки роботи щодо подальшого опису бізнес-процесів та технологічних процесів товариства. Активно триває пошук ефективного програмного продукту, який дасть змогу побудувати єдиний репозиторій процесів товариства, створити карти стратегічних цілей відповідно до збалансованої системи показників (BSC – Balanced Scorecard) та ін.

Нагадаю, що 15 березня цього року на ім’я генерального директора Шпака Олександра Леонідовича надійшов вітальний лист від голови правління ПАТ «АЕС Київобленерго» Бондаренко Аліни Володимирівни з нагоди Всесвітнього дня захисту прав споживачів. В листі наголошено, що ПАТ «Київобленерго» в 2011 році отримало сертифікат відповідності за трьома міжнародними стандартами ISO 9001, ISO 14001, OHSAS 18001, і це дало можливість побудувати інтегровану систему управління, яка зобов’язує постійно вдосконалюватися на шляху до задоволення вимог споживачів.

Енергогенеруюча компанія "Дніпроенерго" (Запоріжжя) 22 березня отримала сертифікати відповідності міжнародним стандартам якості OHSAS 18001:2007 та ISO 14001:2004. Система управління охорони праці та система екологічного менеджменту впроваджувалися на теплових електростанціях "Дніпроенерго" та її допоміжних активах із середини 2010 року. Національна енергетична компанія «Укренерго» також проводить роботи з розробки і впровадження інтегрованої системи управління у своїх філіалах на території усієї України і планує закінчити ці роботи до кінця 2012 року. 

З огляду на ці приклади можна зробити висновок, що інтегрована система управління підприємством — це вимога часу, яка забезпечує ефективну роботу провідних компаній України, серед яких і ПАТ «Хмельницькобленерго».

Усі знають, що в підрозділах товариства працюють спеціалісти, які виконують функції представника з якості. За час впровадження системи управління якістю в товаристві, з 2005 року, ці обов’язки виконували 167 працівників, що складає 15% інженерно-технічного персоналу товариства. У зв’язку з виробничою необхідністю список цих працівників оновлюється. Не в останню чергу це пов’язано з тим, що вони отримують значні підвищення на посадах і кар’єрне зростання. 

Наприклад, працівники, які були представниками з якості у своїх підрозділах, отримали такі підвищення:
     Муха О.О. — директор департаменту розподільчих мереж;
     Берладін С.М. — директор Чемеровецького РЕМ;
     Гуцал С.А. — директор Ярмолинецького РЕМ;
     Юрчук В.М. — головний інженер Білогірського РЕМ;
     Цуцман В.В. — головний інженер Віньковецького РЕМ;
     Токовенко О.Б. — головний інженер Красилівського РЕМ;
     Гетьман О.Г. — головний інженер Шепетівськього РЕМ;
     Білоус О.А. — начальник служби надійності.

Використовуючи  принципи системи управління якістю, вони досягають значного ефекту при виконанні своїх службових обов’язків і кращих показників у роботі. 

У перспективі роботи відділу управління якістю — впровадження в товаристві наступних стандартів:
— ДСТУ ISO 10002:2007 «Задоволеність замовників. Настанови щодо розглядання скарг в організаціях»; 
— ISO 50001:2011 «Енергетичний менеджмент»; 
— ISO 27001:2005 «Система менеджменту управління інформаційною безпекою»;
— ISO 26000:2010«Керівництво з соціальної відповідальності».

З метою контролю за закупованою продукцією відділ управління якістю планує  розробити методику оцінки постачальників, в якій чітко прописати вимоги до критеріїв оцінки закупованої продукції і вимог до системи управління якістю  постачальника.

Впровадження цих стандартів підніме наше товариство на рівень найкращих світових компаній. Користь отримають як споживачі електричної енергії, так і працівники компанії і суспільство в цілому. 

 

Валерій Герасимчук,
начальник відділу управління якістю

березень 2012р.
Наверх