Європейський шлях розвитку ПАТ "Хмельницькобленерго" - міжнародні стандарти серії ISO-9000

На даний момент є чітко визначена стратегічне завдання України - вступ до Євросоюзу, а головне - досягнення європейського рівня життя, культури та цінностей. І мабуть навіть не вступ до ЄС, як самоціль є головним завданням, а саме вирішення питання зростання добробуту народу, його культурного рівня і є основною метою держави, влади і кожного громадянина окремо. Для того, щоб успішно виконати це завдання потрібно наполегливо працювати кожній ланці державного механізму. Але навіть і за наполегливої праці кожного ми можемо не досягти бажаного результату, якщо неправильно визначимо пріоритети.

Основним пріоритетом в цій справі повинно стати забезпечення потреб людини в усьому спектрі її життя. Тільки поставивши питання таким чином, в кінцевому результаті ми зможемо отримати високорозвинене, економічно незалежне, висококультурне суспільство. Тому міжнародною організацією стандартизації - ISO, яка є об`єднанням національних органів стандартизації, було розроблено міжнародні стандарти серії ISO 9000. Головною метою цих стандартів є задоволення потреб споживача (людини). Основним елементом будь-якої організації повинна стати система управління якістю, направлена на те, щоб кожна організація, незалежно від форми власності, розмірів, галузевої приналежності, ставала прозорою для споживача та задовольняла його потреби.

Компанія ПАТ "Хмельницькобленерго'' давно визначила свої пріоритети в девізі - "Споживач - найвища цінність компанії".

З метою його реалізації на практиці проводяться роботи з покращення обслуговування споживачів. В м.Хмельницькому функціонує сервісний центр обслуговування споживачів, який за рівнем надання послуг нічим не поступається закордонним аналогам, а в багатьох випадках і перевершує їх. Подібні центри сервісного обслуговування, відкриваються в адміністративних районах області. Багато робиться з покращення технічного стану мереж та підстанцій області, впроваджуються нові технології. На базі ПАТ "Хмельницькобленерго'' діє наукова лабораторія з дослідження важливих технічних питань щодо покращення якості надання послуг споживачам. Тут треба зазначити, що споживачем є організація або людина, яка споживає електричну енергію та добросовісно за неї розраховується. Важливим з цього погляду є усвідомлення важкої праця трудівників паливно-енергетичного комплексу України, починаючи від шахтаря в забої, працівника електричної станції і закінчуючи монтером та контролером енергопостачальної організації.

Тому генеральним директором Шпаком О.Л. за повної підтримки дирекції компанії було прийнято рішення про впровадження системи управління якістю у ПАТ "Хмельницькобленерго'' та її сертифікацію на відповідність міжнародним стандартам серії ISO 9001. Впровадження системи управління якістю надасть змогу зробити всі процеси, які є в компанії прозорими і чіткими з метою покращення як роботи компанії, так і якості надання послуг. Тобто будуть зникати непотрібні вертикальні та горизонтальні зв'язки, оптимізується режим роботи всієї організації для вирішення головної задачі - задоволення потреб споживача.

Це завдання є глобальним і охоплює всю основну діяльність підприємства, тому кожен працівник має приймати участь та знати про систему управління якістю, а також підтримувати її функціонування на найвищому рівні. Для вивчення передового досвіду працівники ПАТ "Хмельницькобленерго'' приймали участь у візиті до Польщі на початку травня поточного року в складі робочої групи, яка складалась з представників Всеукраїнського енергетичного комітету, НКРЕ та Оптового ринку електричної енергії. В ході візиту було вивчено досвід польських компаній у цьому напрямку, проведено декілька робочих зустрічей у різних компаніях та підписано протокол про взаємодію української та польської сторін. Польща, після вступу до ЄС, почала інтенсивно приводити свої організації до Європейських стандартів. На даний час сертифіковано більше 15000 підприємств, в той час коли на Україні їх біля 1500.

З 31.05.05. по 02.06.05. згідно протокольного рішення представники польської компанії EPC Consulting приймали участь у семінарі, який проводився у сервісному центрі ПАТ "Хмельницькобленерго''. Польські колеги представили свої напрацювання у розробці, впровадженні та сертифікації системи управління якістю на відповідність стандарту ISO 9000, а також інноваційні розробки: методика управління проектами, яка базується на британській системі управління проектами PRINCE2 та методика управління знаннями. Учасників семінару було ознайомлено з організацією та функціонуванням енергетичної галузі Польщі, яка є дещо відмінною від енергетики України.

Польськими колегами було відмічено високий рівень організації робіт та послуг у ПАТ "Хмельницькобленерго'' та чітку організація семінару. В семінарі брали участь керівники структурних підрозділів, відділів, служб, представники з якості кожного структурного підрозділу, внутрішні аудитори системи управління якістю та представники ДП "Хмельницькстандартметрологія". Разом з польськими колегами у семінарі взяли участь представники Всеукраїнського енергетичного комітету та Українського центру міжнародної сертифікації в електроенергетиці "Укренергосерт", які на протязі трьох днів навчали персонал компанії вимогам стандарту серії ISO 9000.

В кінці семінару був підписаний протокол про подальше співробітництво польських та українських колег щодо можливості залучення коштів європейських структур на впровадження системи управління якістю у ПАТ "Хмельницькобленерго'', а в подальшому і в інших підприємствах України.
Необхідність вивчення передового, прогресивного досвіду є одним з основних напрямків діяльності ПАТ "Хмельницькобленерго'', а тому за словами голови правління О.Л. Шпака "Компанія і надалі буде приймати активну участь у таких заходах та сама ініціювати такі зустрічі".

Перебіг семінару у сервісному центрі ПАТ "Хмельницькобленерго'' та візит української делегації до Польщі представлений на поданих фотографіях.
2005р.

 

Наверх