Система управління якістю – 10 років поступу

Саме так шановні колеги. 10 років! Згадайте, чи чув хтось із вас про систему управління якістю відповідну ISO 9001 у далекому 2004 році. Але саме у цьому році генеральний директор ВАТ ЕК „Хмельницькобленерго” Шпак О.Л. прийняв рішення про створення відділу управління якістю. Це рішення свідчить про те, що важливість вдосконалення системи управління товариства була однією з головних завдань, яку генеральний директор поставив безпосередньо перед відділом управління якістю і компанією в цілому.  Днем народження ВУЯ можна вважати  01 травня 2004 року коли наказом № 238 було створено відділ.

За цей час було розроблено усю необхідну документацію для повноцінного функціонування СУЯ і призначено представників з якості в усіх підрозділах ПАТ „Хмельницькобленерго”. Інтегрованість є одним з найголовніших принципів системи управління. Представники з якості, щоквартально проводять навчання персоналу відповідно до річних програм, які складаються з найактуальніших тематик. Щорічне проведення внутрішнього аудиту дає інформацію про напрямки вдосконалення системи, яку використовують керівники підрозділів для розвитку СУЯ. Саме така кропітка робота над удосконаленням СУЯ в Товаристві, за 10 років була винагороджена успішним проходженням сертифікаційних зовнішніх аудитів та перемогами у всеукраїнських та міжнародних турнірах з якості на відповідність Європейській моделі ділової досконалості. 

В 2015 році в Товаристві буде проведено 3-й за рахунком ресертифікаційний аудит міжнародними аудиторами DQS на відповідність СУЯ вимогам ISO 9001. 

З метою успішного проходження аудиту відділ управління якістю за останні роки впровадив багато нововведень:

1.Було організовано і щоквартально проводиться он-лайн анкетування персоналу товариства з метою визначення поінформованості щодо знання і практичного використання принципів СУЯ та EFQM;

2. Розроблено та впроваджено методику „Вимоги до розробки положень про дирекції (департаменти) підрозділи та посадових, робочих інструкції”. Дана методика встановлює єдині принципи для розробки положень, посадових та робочих інструкцій. Фахівці ВУЯ розробили типові інструкції для усіх посад і професій Товариства і передають їх у підрозділи. Також було створено єдину базу положень,  посадових та робочих інструкцій, яка дозволяє відслідковувати актуальність останніх і вчасно проводити корегувальні дії. 

3. Фахівці ВУЯ приймали участь у організації засідань Ради клубу лідерів якості України та проведення семінарів по EFQM;

4. З метою підготовки товариства до відокремлення діяльності з передачі та постачання електричної енергії проведено опис бізнес-процесів „Інформаційно-технічне обслуговування” та „Організація та вдосконалення інтегрованої системи управління ПАТ  „Хмельницькобленерго” за допомогою програмного продукту „Business Studio 4.0”; 

5. Розроблено та впроваджено методику „Організація роботи за зверненнями громадян”, яка встановлює єдині вимоги щодо реалізації громадянами їх прав на звернення до посадових осіб ПАТ „Хмельницькобленерго”. Ця методика створює орієнтоване на замовника середовище, яке відкрите для зворотного зв’язку і реалізує вимоги ДСТУ ISO 10002:2007 „Задоволеність замовників” в Товаристві;

6. Розпочались роботи з впровадження в ПАТ „Хмельницькобленерго” вимог міжнародного стандарту ISO 50001:2001 „Системи енергетичного менеджменту”. Відділ управління якістю разом з відділом енергоаудиту та обліку електроенергії створили робочу групу, яка в свою чергу розробила календарний план-графік виконання робіт з впровадження системи енергетичного менеджменту (СЕнМ);

7. Також ведеться робота над створенням методики „Принципи формування та виконання зобов’язань перед споживачами ПАТ „Хмельницькобленерго”. Ця методика встановлює принципи розробки зобов’язань перед споживачами ПАТ «Хмельницькобленерго», їх виконання, перегляд та удосконалення базуючись на вимогах стандарту ДСТУ ISO 10001:2013 «Управління якістю. Задоволеність замовників. Настанови щодо кодексів поведінки для організацій”;

8.Проводиться важлива робота щодо систематичного анкетування споживачів Товариства для визначення рівня задоволеності продукцією та послугами Товариства. Розроблено комплект анкет, за видами робіт, які дозволять отримати інформацію по усім напрямкам виготовленої продукції і наданих послуг.

За десять років свого існування, система управління якістю, перебуваючи в стані постійного розвитку, розробляє і впроваджує новітні методи удосконалення роботи Товариства. Завданнями найближчого часу є впровадження системи енергетичного менеджменту відповідну ISO 50001 та принципів формування та виконання зобов’язань перед споживачами ПАТ „Хмельницькобленерго. 
Перспективним завданнями є впровадження системи управління ризиками відповідну ISO 30001:2009, що особливо актуально в сучасних умовах невизначеності ведення бізнесу.  


 
начальник ВУЯ,
Герасимчук В.М.
Наверх